Handelsbetingelser for Dinseng.dk

Generelt

cvr. Nr. 32764223/Supply Viborg ApS

Indehaver: Thomas Jespersen

Postadressen:
Ærøvej 26
8800 Viborg
info@dinseng.dk 
Kontakt os på: info@dinseng.dk
Tlf: 42407175

Generelt om vores produkter

De fleste af Dinseng.dk´s senge er produceret i Danmark. Enkelte kan være produceret på andre skandinaviske eller europæiske fabrikker. Ved samtlige produkter vil der være en specifikation af produktets egenskab. Er du i tvivl eller har spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os på info@dinseng.dk

Priser og betaling

Alle priser på webshoppen er inkl. Moms. Der er ofte forskellige kampagner kørende, hvilket gør at den pris du ser i dag ikke nødvendigvis er gældende i morgen. Du som køber faktureres den pris der er vist på produktet, den dag ordren afgives.

I webshoppen kan der betales med Visadankort, Visa Electron, JCB, Diners, American Express,  Mastercard, Discover, E-check, Paypal og Mobilepay.

Der opkræves ikke betalingsgebyr.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes fra Dinseng.dk.

Rente og gebyrfri Finansiering 

0,- kr. i udbetaling, 0,- kr. i renter, og 0,- kr. i gebyr

Se mere om priser fra Express Bank

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling via Express Bank.

 

Levering, indbæring og montering af senge

Ved alle køb på Dinseng.dk tilbydes levering i Danmark og kun til brofaste øer, se pris specifikationer på webshoppen.

Bor du på en ø, uden brofastforbindelse, bedes du kontakte os for nærmere pris på fragt. 

Leveringen sker via vores eksterne fragtmand. Leveringstiden vil typisk ligge indenfor 10-20 hverdage. Hvis en evt. forsinkelse opstår fra vores leverandør vil du blive kontaktet hurtigst muligt. Så snart varen er klar til levering kontaktes du direkte af vores fragtfirma og I aftaler leveringstidspunkt. Ofte er der mulighed for at vælge mellem forskellige tidsintervaller, men det afhænger af leveringsadressen. Det er kun imellem vores eksterne fragtfirma og dig at aftalen om levering finder sted.

BEMÆRK: vi tilbyder mulighed levering på alle varer, men på nogle senge tilbyder vi også ind bæring (også på 3. sal) samt montering. Sengegavle monteres ikke på væg, men stilles frit bag sengen. Se nærmere om priserne på webshoppen.

 

BEMÆRK: det er altid kundens ansvar at de bestilte varer rent fysisk kan komme ind til det anviste rum, viser det sig under leveringen at sengen/madrasser eller lignende ikke kan komme ind, så vil det være kunden der skal betale returfragten til enten vores lager, eller producentens.

Den returnerede varer skal altid være forsvarligt emballeret, vi tager ikke varer retur der sendes u emballeret eller på anden måde kan beskadiges eller blive beskidt under transporten.

Hvis varen er defekt ved levering

Er emballagen brudt eller beskadiget ved levering af sengen, eller der er tegn på skade, opfordrer vi til at du på fragtbrevet kvitterer med forbehold for eventuelle skader/ defekt på indholdet. For det videre forløb opfordrer vi til at du kvitterer korrekt på fragtsedlen. 

Levering af mindre varer

Levering af mindre produkter så som lagner, puder, dyner og topmadrasser forsendes typisk med GLS til nærmeste pakkeshop.

Leveringsbetingelser

Det er din opgave som kunde, at oplyse Dinseng.dk om den korrekte leveringsadresse. Husk hvis du flytter at skrive den nye adresse på.

Hvis du ønsker at ændre leveringsadressen eller leveringstidspunktet, skal Dinseng.dk have besked SENEST 4 dage inden det oprindelige aftalte tidspunkt.

Er du ikke hjemme når fragtmanden kommer, kan varerne ikke afleveres og chaufføren er nødt til at tage dine varer med retur til lageret. Dette kræver en ny leveringsaftale og der må påregnes minimum 3-4 ekstra dages leveringstid. Du må påregne en omkostning på 5-600kr for en ny levering, hvis chaufførerne er kørt forgæves.

14 dages fuld fortrydelsesret på Dinseng.dk

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os på Dinseng.dk webshoppen, fuldfortrydelsesret er ikke gældende ved køb i vores fysiske butikker, hør nærmere i butikken.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
 
 Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved henvendelse på info@dinseng.dk og i din meddelelse er det vigtigt at du tydeligt beskriver at du fortryder købet og at du ønsker at ophæve aftalen.

Det er ikke muligt at nægte modtagelse af varen ved levering. Ønskes købet annulleret skal Dinseng.dk orienteres herom, ligeledes skal den være forsvarligt emballeret. Vi modtager kun senge retur mod forudgående aftale, er der tvivl så kontakt os.

brug evt. linket her:

https://www.emaerket.dk/external-files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf

60 dages komfort garanti

Den rigtige fasthed i madrassen er meget vigtig når man køber ny seng, derfor tilbyder Dinseng.dk 60 dages komfort garanti, det betyder i praksis at du/ i inden for 60 dage efter i har fået sengen leveret, kan få byttet fastheden i madrassen til en anden fasthed, det er Jeres sikkerhed for at vælge rigtigt, også når i bor længere væk fra vores butik og måske har bestilt via shoppen.

Det er gratis at få byttet fastheden, du/i betaler kun 490,- det er den fragt det koster at fragtmanden kommer med en ny "kerne" til madrassen, og tager den gamle med. "kerne ombyt" kan man gøre gratis en´ gang pr. sengekøb, skifter man fra FAST til X - FAST, så er der et tillæg på 1.000,- kr. pr. madras, ligesom hvis man havde valgt X - FAST fra start.

60 dages komfort garanti for Dorbien

vi tilbyder ligeledes komfortgaranti på senge fra Dorbien, her er tillægsprisen for ombytning af fastheden forskelligt fra model til model, kontakt os for mere info.

Det vigtigt at madraskernen emballeres omhyggeligt og forsvarligt. Dette for at vi kan acceptere madraskernen når den returneres.  (Med madraskerne menes selve madrassen uden betræk. Du beholder betrækket og det påføres den nye madraskerne).

Skriv endelig til: info@dinseng.dk eller ring 42407175 hvis du er i tvivl.

I forhold til ombytning af fasthed, vær da også opmærksom på at kroppen oftest bruger op til 14 dage at vende sig til en ny madras. Giv dig god tid.

Produkter undtaget fortrydelsesretten

Produkter lavet på special mål, specialbetræk, eller på anden måde er special fremstillet kan IKKE returneres med den gældende fortrydelsesret.

Varens stand, hvis du returnerer den

Som kunde hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, som skyldes anden brug end hvad der er nødvendig for at fastslå produktets art og egenskaber. I vores optik er det ikke nødvendigt at fjerne plastikken og emballagen fra produkterne for at fastslå varernes art, egenskaber og deres måde at fungere på. Du må gerne afprøve varen ved at ligge på dem med plastik på, men du må ikke tage produkterne i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet og returnering af produktet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Dette er dog også afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb og du har returneret dit køb til os, betaler vi selvfølgelig beløbet retur til dig. Er der sket en værdiforringelse, som nævnt under afsnittet ”Varens stand, hvis du returnerer den” og som du derfor hæfter for, fratrækkes beløbet i købsbeløbet.

Benytter du dig af fortrydelsesretten, refunderes betalingen fra dig, herunder også betaling for evt. montering af ben og returnering af din gamle seng. Tilbagebetalingen gennemføres på samme måde som betalingen er sket, med mindre andet aftales.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, og godkendes den som værende fejlfri, tilbagebetales det fulde beløb hurtigst muligt.

 Varerne sendes til Dinseng.dk, Ærøvej 26, 8800 Viborg. Bemærk at du bedes medsende en kopi af din faktura og at alle kolli bedes markeres meget synligt.

Du har også mulighed for selv at aflevere varerne personligt på ovenstående adresse. Dette kan dog kun gøres efter nærmere aftale med Dinseng.dk på info@dinseng.dk

Vær også opmærksom på, at vi ikke modtager pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Når du som forbruger køber varer hos Dinseng.dk, har du 2 års reklamationsret. Vær opmærksom på at købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. De 2 års reklamationsret betyder at varen ombyttes, den repareres eller der gives et afslag i prisen. Alt er afhængig af den konkrete situation. Reklamationen tilses enten af personale fra Dinseng.dk, eller direkte fra den enkelte leverandør. I enkelte tilfælde kan reklamationen afgøres ud fra billeder tilsendt til Dinseng.dk via info@dinseng.dk.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at problemet ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller der er sket anden skadeforvoldende adfærd på produktet.
 
Du skal som kunde reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget problemet ved varen. 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Fragtomkostningerne skal altid aftales med Dinseng.dk.

Det er et krav at varen returneres i forsvarlig emballage, og det er vigtigt at fragtmanden kvitterer for din afsendelse.

 
Varen sendes til:

Dinseng.dk

Ærøvej 26

8800 Viborg
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondata

For at du kan købe varer og indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
 
Registreringen af dine personoplysninger foretages med det formål at kunne levere varen til dig.
 
Dinseng.dk opbevarer dine oplysninger i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
 
Den dataansvarlige på Dinseng.dk er Thomas Jespersen.
 
 Som registreret hos Dinseng.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Vi overholder alle bestemmelser ifølge persondataloven.

Har du spørgsmål til omkring persondata, er du meget velkommen til at kontakte os på info@dinseng.dk eller ring 42407175

Klageadgang

Hvis du finder grund til at klage over dit køb hos Dinseng.dk, bedes du rette henvendelse til os på info@dinseng.dk. Det er altid i vores fælles interesse at finde en løsning, men hvis det ikke lykkedes er det muligt for dig som kunde at indgive en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Enhver tvist mellem dig som kunde og Dinseng.dk er underlagt dansk lovgivning.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelsbetingelserne er opdateret 08.12.2022